پاورپوينت تحليل موزه Twist نروژ و موزه هنر UCCA

پاورپوينت تحليل موزه Twist نروژ و موزه هنر UCCA




اين فايل شامل تحليل دو نمونه موردي موزه با عنوان هاي  موزه Twist نروژ و  موزه هنر UCCAدر قالب پاورپوينت و داراي 40 اسلايد قابل ويرايش مي باشد.اين فايل مناسب رشته معماري تهيه شده است . اين فايل به گونه اي تنظيم شده ؛ كه  مي توان قالب آن را به دلخواه تغيير داد. از اين رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصري از متن ودر پايان پيش نمايشي از اسلايدهاي اين پاورپوينت قرار داده شده است. براي درك بهتر مطالب نيز از خطوط گرافيكي استفاده شده است.
 
 

 

پاورپوينت تحليل موزه Twist نروژ موزه هنر UCCA

40 اسلايد، قابل ويرايش، شامل:

 

 

موزه Twist نروژ

گروه طراحي
مساحت
 موقعيت
معرفي پروژه موزه Twist نروژ
بررسي فرم 
ويژگي هاي طراحي موزه Twist نروژ
بررسي هندسه
نورپردازي
روند طراحي 
پلان موزه Twist نروژ
مقطع
سايت پلان
و...

 

 

مختصري از متن:

طراحي پل به ‌صورت الگوي هندسه پيچشي شكل‌ گرفته است و بازديدكنندگان از آن به‌عنوان اثري هنري و مدرن ديدن مي‌كنند. شركت بيگ در سال 2015 اولين جايزه‌ي بين‌المللي خود را براي طراحي نوآورانه‌ي اين پل كسب كرد.

در پل حدوداً 1000 مترمربعي پارك مجسمه نروژ، از روكش آلومينيومي استفاده ‌شده است. فرم پيچشي اين پل كه دو طرف رودخانه را به هم متصل مي‌كند، به سازه اجازه مي‌دهد از ارتفاعي كم به ارتفاعي بالا در سمت ديگر رودخانه حركت كند. در حقيقت جرقه‌ي اوليه‌ي ابداع نوآورانه‌ي اين طراحي زيبا، چالشي بود كه معماران به دليل ارتفاع ناهموار دو طرف رودخانه براي ساخت پُل با آن مواجه بودند. اين چالش نهايتا طرح ايجاد پل پيچ ‌خورده را ايجاد كرد.

طرح‌ها و مجسمه‌هاي ساخته ‌شده توسط انيش كاپور (Anish Kapoor)، اولافور الياسون (Olafur Eliasson) و فرناندو بوتر (Fernando Botero) در اين موزه به نمايش گذاشته ‌شده است. 

فرم پيچيده‌ي ساختمان به‌صورت ظريف و ماهرانه‌اي از خطوط كاملاً مستقيم تشكيل ‌شده است. همچنين نوارهاي آلومينيومي به صورتي قرار گرفته‌اند كه يك منحني خيالي را ايجاد كنند. از طرفي پيچ‌وتاب بيروني تأثير چشمگيري بر فضاي داخلي دارد و در وسط ساختمان شكلي شبيه به يك گلبرگ را براي بازديدكنندگان ايجاد مي‌كند.

 

 

موزه هنر UCCA

گروه طراحي
موقعيت 
معرفي پروژه
كانسپت طرح موزه هنر UCCA
ويژگي موزه 
 مساحت ريزفضاها موزه هنر UCCA
نورگيري 
پبان موزه هنر UCCA
مقطع
و...

 

 

مختصري از متن:

موزه هنر UCCA , اثر گروه معماري OPEN Architecture , واقع در يك ساحل آرام ، در امتداد خليج Bohai در چين واقع است. موزه هنر UCCA , در ميان ماسه ها بر فراز يك تپه شني به زيباترين شكل ممكن بنا شده است .

وزش بادهاي طولاني مدت و بيشمار در ساحل اين خليج ، شن ها و ماسه ها را با خود به جلو  رانده و باعث مي شود ساختمان موزه و تمامي پوشش گياهي اطراف آن زير تلي از شن و ماسه پنهان گردند.

اين موزه با الهام گرفتن از حفاري هاي بي وقفه و خستگي ناپذير كودكان در ساحل ، بر روي اين تپه شني شكل گرفته است. "حفاري" در واقع ايجاد مجموعه اي از دالان هاي طبيعي به هم پيوسته از شن و ماسه مي باشد كه شباهت زيادي به غارها يا همان خانه هاي انسان هاي اوليه دارد. هنر به كار رفته در طراحي و ساخت اين موزه، ساده، خالص و قابل لمس بوده و به نوعي ما را به اصالت خويش باز مي گرداند.

موزه هنر UCCA , بر پايه احترام عميق معماران به محيط زيست و همچنين حفظ اكوسيستم محيطي آن منطقه شكل گرفته است . اكوسيستمي كه توسط نيروها و عوامل طبيعي طي هزاران سال به وجود آمده است و مي بايست از آن محافظت گردد . به واسطه ساخت اين موزه ، تپه هاي شني اين ساحل از خطر ساخت املاك و مستغلات بر روي آن محفوظ مانده است و از بروز اين اتفاق ناخوشايند كه در بسياري از ساحل هاي شني رايج است جلوگيري به عمل آمده است.

 

 

عنوان  : پاورپوينت موزه Twist نروژ و موزه هنر UCCA

فرمت : pp 

تعداد صفحات : 40

پيش نمايش تمام صفحات پاورپوينت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.